Isnin, Februari 10, 2014

Anwar sudah mula bayangkan dia MB Selangor?


Ketua Pembangkang, Awnar Ibrahim mula membayangkan dia bakal mengambil alih jawatan Menteri Besar Selangor yang kini disandang oleh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Anwar yang berceramah di Dataran Prima Saujana, Kajang di sini malam tadi mengakui Abdul Khalid merupakan seorang tokoh ekonomi yang hebat tetapi beliau perlu menjadi Menteri Besar untuk mengukuhkan kedudukan pembangkang di negeri tersebut.

"Kalau puji Khalid, hendak ganti dia buat apa? Selangor sudah ada rekod baik dan kita perlu tingkatkan lagi. Peranan dia (Khalid) tentu ada.


"Kalau ditakdirkan ada persetujuan (menjadi Menteri Besar Selangor), (dia) bantu saya. Saya tidak kata saya hendak jadi Menteri Besar tetapi kalau saya ambil alih dari Khalid, asas sudah ada. Apa pun, kita mesti menang di Kajang dahulu," katanya dalam majlis yang dihadiri kira-kira 300 orang.

Anwar dinamakan sebagai calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang yang dijadual berlangsung 23 Mac ini.

PRK DUN Kajang diadakan apabila Lee Chin Cheh daripada PKR meletakkan jawatan tanpa sebarang alasan pada hujung bulan lalu untuk memberi laluan kepada Anwar bertanding.

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: