Ahad, November 01, 2015

Pesawat terhempas - Rusia umum berkabung, Mesir nafi angkara militan?


MOSCOW - RUSIA. Presiden Rusia, Vladimir Putin mengisytiharkan esok (Ahad) sebagai hari berkabung selepas pesawat penerbangan Kogalymavia 9268 terhempas di Sinai, Mesir hari ini.

Kedutaan Rusia di Mesir memberitahu, proses mencari dan menyelamat termasuk mencari mayat mangsa penerbangan tersebut masih berjalan.

Seramai 224 penumpang termasuk anak kapal dan 17 kanak-kanak dikhuatiri terbunuh.

Kementerian Penerbangan Awam juga menghantar satu pasukan penyiasat ke kawasan pesawat tersebut ditemui terhempas, hari ini.

Walaupun terdapat dakwaan aktiviti militan IS di Sinai, Mesir menafikan kemungkinan pesawat tersebut diserang oleh militan.

Sementara itu, media Rusia mendedahkan juruterbang pesawat Airbus 321 berkenaan cuba mendapatkan kebenaran mendarat kecemasan di sebuah lapangan terbang di Sinar sebelum terputus hubungan.

Jabatan Kesihatan Sinai juga menisytiharkan darurat selain menghantar lebih 50 ambulans ke tempat kejadian.

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

IBU TUTI TKI SINGAPUR berkata...


SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259