Ahad, April 03, 2011

Mengapalah bangang sangat Menteri Besar Selangor nih!

Tidak hairanlah mengapa pentadbiran PKR di Selangor sekarang kucar-kacir! Mana tidaknya apabila negeri Selangor diperintah oleh seorang Menteri Besar yang 'kuat perasan' dirinya hebat sangat. Apabila ada sahaja masalah yang tidak dapat diselesaikan, maka UMNO dan BN lah yang akan menjadi mangsa beliau untuk dipersalahkan?

Banyak pembongkaran dan penyelewengan berlaku seperti menderhaka kepada baginda Sultan Selangor, Yayasan Selangor, PKNS, Yayasan Basmi Kemiskinan dan lain-lain lagi. Dan yang terbaru adalah apabila MB Khalid menunjukkan sebenar akan 'kebodohan' beliau.

Berkenaan dengan isu video panas yang hangat diperkatakan sekarang, Khalid Ibrahim mempertikai dan mahu Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar menjelaskan maksud tulen berhubung dengan rakaman video seks yang didakwa libatkan pemimpin PKR.

Yang menampakkan 'kebangangan' Khalid adalah apabila beliau berkata, walaupun disahkan tulen oleh pakar, Ismail perlu menjelaskan sama ada orang di dalam rakan video aksi seks tersebut atau video itu yang tulen.

Kalau betul video itu tulen, saya tidak jadi masalah tetapi jangan buat dan cakap sahaja. Kena jelaskan apa makna tulen? Orangnya betul atau videonya betul?

(Ketua Umum PKR) Datuk Seri Anwar (Ibrahim) kata, individu dalam video itu bukan beliau. Keadaan ini berbeza, melainkan IGP (Ketua Polis Negara) ada rekod atau bukti terhadap isu ini,” katanya.

Kenyataan dari KPN sebelum itu : KPN sahkan video seks tulen

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar mengesahkan rakaman video seks didakwa melibatkan seorang pemimpin parti pembangkang yang didedahkan baru-baru ini adalah tulen.

Katanya, pengesahan itu dibuat oleh pakar profesional yang dilantik oleh pihak polis minggu lalu untuk membuat kajian terperinci.

Menurutnya, hasil siasatan rakaman video itu yang kini di peringkat akhir akan diserahkan kepada Peguam Negara dalam masa terdekat.

"Saya telah mengarahkan pasukan penyiasat yang ditubuhkan itu agar menjalankan siasatan secara menyeluruh dan terbuka," katanya pada sidang akhbar selepas mengadakan lawatan ke Pusat Latihan Polis (Pulapol) Jalan Semarak.

Pihak polis, tegas beliau, akan memanggil sesiapa sahaja bagi membantu siasatan dan setakat ini tiga individu ditahan sebelum dibebaskan dengan ikat jamin. Dalam satu kenyataan akhbar yang dikeluarkan hari ini, Ismail berkata, pihaknya menimbang menghantar rakaman video tersebut ke luar negara untuk dianalisis pakar asing.

Telah jelas apa yang dikatakan oleh KPN iaitu "rakaman video seks" adalah tulen dan KPN tidak ada menyebut mengenai orangnya? Pelaku adegan seks dalam video itu masih lagi dalam siasatan dan polis akan memanggil sesiapa sahaja yang ada berkenaan dengan video tersebut. Jadi apa masalah Khalid dalam mempertikaikan isu TULEN tersebut.

Karpal Singh ada mencadangkan supaya video seks TULEN tersebut ditayangkan di parlimen. Apa pendapat MB Khalid. Tak nak tumpang sekaki ke menonton bersama ahli-ahli parlimen yang lain supaya KETULENAN pelaku watak seks tersebut dapat dibuktikan? Jangan malu-malu MB Khalid..!!!

Suara Politik
Taminsari

Tiada ulasan: