Sabtu, Januari 04, 2014

Blog Kristian Melenting, Doakan JAIS Hancur?


Selepas premis Persatuan Bible Malaysia (PBM) diserbu Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) semalam, hari ini laman blog kristian Malaysia sudah mula melenting dengan menulis satu surat terbuka di blog mereka.

Blog itu juga menghina Islam dengan menggunakan perkataan Assalamualaikum dalam permulaan surat terbuka berkenaan.

Menurut surat terbuka itu, laman blog christianunited4malaysia.blogspot.com menyuarakan rasa tidak puas hati dan mengutuk sekeras-kerasnya tindakan Jais merampas lebih 300 Bible berbahasa Melayu semalam.


Sumber : AIDC

Suara Politik
Belantan

2 ulasan:

MELAYUJATI berkata...

JAIS jalankan tugas sebagaimana termaktub dalam perlembagaaan. Yang mereka degil sangat buat apa jangan gunakan nama ALLAH dok guna jugak. Last2 tuduh mereka dianiaya. Jangan cuba main politik le kami umat islam sudah faham akan lakonan anda semua. dengan berkat alim ulama kami usaha anda tak akan berjaya. kami bukan bodoh dan boleh dipermainkan macam umat islam negara lain. ini melayu....

usin berkata...

entahla ya. dia yang melanggar perlembagaan, melanggar larangan tuanku sultan selangor dan melanggar apa yang telah diputuskan oleh mahkamah. malangnya, pihak yang melaksanakan tanggungjawab menurut perlembagaan, mematuhi perintah mahkamah dan akur dengan titah sultan pula yang dikatakan jahat, zalim dan didoakan kehancuran. macam-macam betul la. berdoa kepada Allah, tetapi tidak beriman kepadaNya. pelik bin ajaib. tak malu ke dengan lakonan hipokrit seolah-olah baik sedangkan ada agenda tersirat menyesatkan penganut Islam secara menipu. adakah kristian membenarkan penipuan untuk mengembangkan ajaran agamanya? agama mana yang memberi pahala kepada sipenipu?