Khamis, Januari 26, 2012

Anwar sifatkan hakim 'Bahalol'...!!! - Laporan polis sudah dibuat, hasil siasatannya bagaimana?

Pemuda UMNO lapor polis, Anwar sifatkan hakim ‘bahalol’!

Pada 3 Jun 2010, Pergerakan Pemuda UMNO telah membuat laporan polis berhubung kenyataan Penasihat Parti Keadilan, Anwar Ibrahim yang telah menghina dan membuat tuduhan jahat terhadap institusi kehakiman negara apabila menggelarkan hakim yang mengadili kes beliau sebagai ‘bahalol’.

Laporan polis itu dibuat oleh setiausahanya, Datuk Megat Firdouz Megat Junid di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi pukul 4 petang.

Megat Firdouz berkata, laporan itu dibuat kerana pihaknya mendapati kenyataan Anwar seperti yang disiarkan dalam akhbar Utusan Malaysia bertarikh 30 dan 31 Mei lalu adalah subjudis kepada kes beliau yang sedang dibicarakan. Sila klik di sini.

“Sebagai ketua pembangkang di Parlimen, Anwar tidak sepatutnya membawa sistem kehakiman sebagai bahan tohmahan di pentas politik dengan meracuni fikiran rakyat. “Saya juga percaya Anwar mempunyai niat jahat yang sengaja dilakukan untuk menghasut dan menimbulkan kesangsian orang ramai terhadap sistem kehakiman negara,” katanya selepas membuat laporan tersebut.

Pada 29 Mei 2010 lalu, Anwar dilaporkan membuat kenyataan mengejut dengan menggambarkan hakim yang mengadili perbicaraan tuduhan liwatnya sebagai ‘bahalol’ ketika berucap dalam Ceramah Perdana Pakatan Rakyat di Padang Majlis Daerah Tanah Merah, Kota Bharu, Kelantan.

Anwar turut menyifatkan badan kehakiman negara sebagai ‘rosak dan punah’ serta masih gagal dipulihkan kerana diterajui oleh individu-individu yang tidak layak. Megat Firdouz menambah, kenyataan jahat Anwar yang merupakan seorang pemimpin atasan tidak boleh dipandang mudah oleh pihak berkuasa.

“Kami mahu pihak polis bertindak tegas terhadap laporan ini kerana bimbang orang ramai juga turut bertindak seperti Anwar selepas ini. “Jika terus dibiarkan, di mana kita hendak letak maruah institusi kehakiman selepas ini,” soal beliau.

Bagaimana pula dengan yang ini?













Suara Politik
Taminsari

1 ulasan:

Wake UP! berkata...

Memang bahalol la Anwar ni sebab tu labelkan hakim yang bebaskan dia sebagai bahalol.