Rabu, Ogos 10, 2011

PAS lupa diri bila naik roket!

Lepas satu-satu bala menimpa parti pembangkang. Pemikiran para pemimpin PAS pun dah banyak berubah. Sudah tidak ada perjuangan untuk menegakkan negara Islam bagi mereka. Yang ada hanya negara 'berkebajikan'. Semakin hari semakin ramai ahli PAS mula tawar hati sejak roket DAP mendarat ke bulan PAS. Mereka semakin malu untuk menjaja PAS sebagai parti Islam sebagaimana matlamat asal penubuhannya.

Puncanya hanyalah dengan UMNO! Selepas DAP tak boleh makan tiba-tiba PAS pula terima mereka. Bukan sahaja terima, malah berkongsi agenda dengan orang yang menentang penubuhan negara Islam dan kuasa Melayu.

Kelihatan sebahagian ahli PAS mula menyepikan diri daripada aktiviti parti seperti ceramah kerana semakin cemas dengan penampilan gagah DAP. Ramai yang tidak tergamak untuk melihat bendera DAP bersilang dan bergandingan dengan PAS. Nampak macam PAS makin ditelan DAP. Lagipun PAS tidak ada keyakinan diri sehingga nak bagi jawatan Perdana Menteri kepada Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang. Klik di sini.

Inilah kejayaan terbesar DAP iaitu berjaya mempergunakan PAS untuk menentang ketuanan Melayu yang ditegakkan oleh UMNO. Sepatutnya jika marahkan UMNO, Pas sahaja tentang UMNO bukan bekerja dengan DAP.

Ternyata kepimpinan PAS yang ada tidak sekental kepimpinan zaman Allahyarham Datuk Asri dan Yusof Rawa yang tegas menolak DAP. Sekalung tahniah buat Kit Siang dan Karpal Singh kerana berjaya gunakan PAS untuk menentang UMNO. Yang ruginya nanti bukanlah orang lain tetapi umat Islam dan orang Melayu itu sendiri. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

Tiada ulasan: