Isnin, Februari 13, 2012

Wal Halalku..Wa Harammu..!


Alahai Ketua Pemuda PAS Malaysia, janganlah nyamuk diseberang laut sahaja kamu nampak walhal gajah didepan mata kamu buat-buat tak nampak! Dah kehabisan modal ke nak menghentam Perdana Menteri? Sebelum inipun banyak yang PAS dan seangkatan dengannya lakukan lebih teruk lagi, namun mengapa kamu diam sahaja!

Selaku Perdana Menteri Malaysia, kehadiran DS Najib di Batu Caves amat dialu-alukan oleh rakyat berketurunan India bagi menyambut perayaan Thaipusam. Untuk pengetahuan semua, masyarakat Hindu terutama pemimpin-pemimpin agama Hindu di Batu Caves amat sensitif dengan hukum dan halal haram di dalam ajaran agama Islam.

DS Najib tidak berada di dalam kawasan kuil atau menyembah berhala. Tidak seperti PAS dan rakan-rakan Pakatan Rakyat lakukan seperti "ritual" sembahyang roh Teo Beng Hok, melakukan upacara serta memakai jubah sami dan lain-lain lagi yang meragukan aqidah! Beliau hanya berada di pentas yang disediakan khas berdekatan dengan kuil di Batu Caves untuk memberi ucapan.

Lagipun, Perdana Menteri sendiri mempunyai Penasihat Khas Agama yang akan menasihati beliau. Takkanlah isu sebegini besar yang kononnya melibatkan aqidah DS Najib terlepas pandang oleh Penasihat Agama beliau? Yang menjadi persoalan sekarang adalah mengapa Nasarudin Hasan mempertikaikan perkara tersebut?


Adakah kerana PAS mengatakan mereka itu Islam dan lebih "Islam" dari UMNO dan BN maka apabila mereka buat tak mengapa Halal..Wal Halalku, tetapi bila kena pada BN mereka menganggap itu Haram..Wa Harammu.

Malah mereka meminta fatwa yang betul - betul jelas, berani serta telus dari pihak agama dan jangan dijual agama ini demi kepentingan sendiri.

"Kita minta fatwa yang betul-betul jelas, berani dan telus daripada pihak agama dan jangan jual agama demi kepentingan sendiri," tegas Ketua Pemuda PAS Malaysia, Nasrudin Hassan.

Tetapi apabila perkara yang yang 'lebih teruk' dilakukan oleh para pemimpin PAS dan Pakatan Rakyat, adakah Pemuda PAS tampil mempertikai aqidah pemimpin mereka? Kenapa ketika itu tidak meminta 'fatwa' dari Majlis Agama? Janganlah 'double standard' dalam mempertahankan aqidah jika benar-benar memperjuangkan agama Islam!

Sepatutnya, sebagai sebuah organisasi yang nak memperjuangkan Islam, mereka sendiri perlu faham mengenai isu tersebut. Jangan jadi macam meludah kelangit!

Mengambil contoh sewaktu UMNO dan BN memerintah, mereka kata dan menyalak sana sini yang UMNO halalkan disco, kilang arak dan apabila mereka memerintah dan berkuasa, mereka sendiri yang menyatakan tidak boleh haramkan disco dan menutup kilang arak.

PAS juga tidak mengekang gejala murtad yang dilemparkan kepada UMNO sedangkan merekalah yang membawa fahaman songsang. Demi menutup fahaman mereka, mereka alihkan kepada kerajaan dan UMNO.


Mereka berselongkol dengan pemimpin PKR dan DAP seperti Irene Fernandez berjuang kearah mencetak Bible ke dalam bahasa Melayu agar orang Islam di murtadkan. Peguam-peguam yang mewakili anak guam terdiri daripada mereka yang berkepentingan dalam DAP dan PKR yang merupakan pakatan dan rakan politik PAS.

Bahawasanya PAS, DAP dan PKR tidak pernah bersatu kerana sudah hakikat mereka ini tidak pernah bernaung dibawah satu ideologi. DAP lawan Islam manakala PAS memperjuangkan Islam konon-kononnya. Apa akan jadi agaknya kalau ketiga-tiga parti perosak ini menjadi pemerintah kita?

Satu sahaja jawapannya iaitu LINGKUPLAH SEMUA.

Sedarlah rakyat umat Islam-Melayu Malaysia, bahawasanya PAS bukan pejuang Islam sejati. Mereka hanya mengunakan Islam sebagai alat mendapatkan kuasa iaitu berselindung disebalik parti politik. Jika ianya bukan sebuah parti politik nescaya ia ibarat sama sahaja dengan kumpulan-kumpulan ajaran sesat yang wujud di Malaysia. Kumpulan mereka meletakan syurga dibawah tapak kaki ketua-ketua mereka seolah-olah syurga mereka yang punya diakhirat kelak.


Tiada siapa diantara golongan mereka berani menegur perbuatan yang menyalahi ajaran Islam sepertimana ketua ajaran-ajaran sesat yang ada. Ini memberikan satu kuasa sampingan kepada ketua-ketua mereka untuk melakukan apa sahaja untuk mendapat keuntungan politik. Al-Quran, Hadith, hukum-hakam, hal ehwan Islam menjadi mainan politik serta pertaruhan oleh ketua-ketua serta pengikut dan penyokong PAS untuk mengekalkan kuasa.

Demi DAP dan PKR, PAS dibawah pemimpin yang ada kini akan mengorbankan PRINSIP dan Undang-Undang Tubuh parti PAS sendiri. Ahli PAS dan penyokong PAS yang mahukan Islam ala-PAS, sedarlah bahawa tiada lagi perjuangan dan syariat Islam di dalam PAS. Perjuangan Hudud bukan lagi "make-up" buat PAS.

Kepada penyokong PAS yang sangat mentah untuk menilai semua ini kerana berpandukan emosi dan terpengaruh dengan lidah bercabang pemimpin PAS. TOLAK PAS, sebuah parti yang bertopengkan Islam yang sanggup merosakan agama Islam hanya untuk mendapat tempat di dalam Pakatan Rakyat. Janganlah tersesat dan mengadaikan AQIDAH demi kepercayaan tok-tok guru PAS yang berkepentingan. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

3 ulasan:

Ahmad Shukri Mokhtar berkata...

pas ni hanya pandai maki hamun. pakar menukar nama contoh tahalul siasi. Bg nama bunyi arab daa bru ada islamik, tp meniru BN yg umno dianggap kafir kerana bkerjasama dgn MIC DAN MCA.
Apa lagi yg nak diharapkan pada PAS? Demo baring atas jalan bolehlah, hahahaha

Cheguman berkata...

Artikal yg mantap bro. Pas perlu reform. Pkr mesti bubar.

Panglima Perang Cyber berkata...

saya mohon pinjam poster tuan.

tq