Jumaat, Disember 16, 2011

Susulan kepada Kes Liwat II : Big Boss S'pore sudah “tunjuk jalan”, DAP dua beranak masih diam membisu!





















Pemimpin sial anak beranak DAP, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng dicabar menyatakan pendirian terkini berhubung pendedahan Karpal Singh di Dewan Rakyat pada 2007 bahawa Anwar Ibrahim adalah orang yang tidak bermoral.

Yang menjadi persoalan sekarang ialah adakah pendirian mereka berdua sudah berubah sedangkan Lee Kuan Yew telah menceritakan tentang 'bukti teknikal' yang dimiliki Bahagian Risikan Singapura selain kepercayaannya bahawa Ketua Pembangkang itu terlibat dalam kegiatan liwat dan homoseks.

Jika mereka berpendirian sebagaimana idola mereka Lim Kuan Yew, mengapakah mereka masih bersekongkol dengan Anwar. Apakah motif mereka sebenar? Adakah mereka sekadar mempergunakan kelemahan Anwar itu untuk kepentingan politik cauvinis dan sempit mereka.

Pengerusi DAP, Karpal Singh sendiri yang kini menjadi penguambela utama Anwar pernah membangkitkan isu kegiatan homoseksual itu di Parlimen pada 22 Oktober 1997 dan mengulangi dalam satu majlis terbuka anjuran DAP pada tahun yang sama. Anwar juga tentu tahu bahawa Karpal telah berucap di Hotel Federal mendedahkan perkara itu selain menasihatkan Azizan Abu Bakar dan Ummi Hafilda Ali berhubung aduan berkaitan dakwaan liwat. Dalam ucapan terbuka majlis anjuran di DAP di Hotel Federal, Karpal menyatakan beliau ada bukti Anwar terlibat dalam kes meliwat.

Karpal lah juga orang yang memaklumkan kisah homoseks dan liwat Anwar kepada para pimpinan Pas masa itu sehinggakan ada diantara mereka melabelkan Anwar sebagai 'al Juburi' dan 'pak janggut' itu jugalah kononnya yang mendokong dan menyokong Anwar sekarang.

Timbul kemusykilan disini dengan sikap kepimpinan DAP yang dipercayai mempunyai muslihat tertentu apabila masih bersama dan kelihatan menyokong Anwar Ibrahim walaupun mengetahui sejarah kegiatan homoseksual Ketua Pembangkang itu. Apa yang dikhuatirkan ialah pemimpin DAP itu menggunakan pengetahuan, maklumat dan mungkin "bukti teknikal" mengenai kegiatan homoseksual dan liwat Anwar untuk kepentingan politik mereka.

Mengikut laporan hansard Parlimen, Karpal ketika itu telah mengemukakan bukti kononnya beliau mempunyai dokumen akuan sumpah beberapa orang yang mendakwa diliwat oleh Anwar yang ketika itu menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri.

( untuk gambaran yang jelas, sila klik disini )









Seorang ahli Parlimen Bebas, Wee Choo Keong (Bebas-Wangsa Maju), yang semasa itu juga merupakan Ketua Penerangan DAP, semasa di Dewan Rakyat juga telah mengesahkan mengenai kepimpinan DAP yang tahu tentang kegiatan liwat Anwar. Menurut beliau, persoalan pokok yang saya tertanya-tanya ialah, mengapa dengan pengetahuan seperti itu, kepimpinan DAP masih bersama dan kelihatan menyokong Anwar?

Tambah beliau lagi, jawapannya adalah jelas. " Pada saya Anwar adalah kuda tunggangan terbaik bagi kepimpinan DAP untuk mendapat kuasa dalam negara ini" katanya. Melalui Anwar, kepimpinan DAP melihat cita-cita dan nafsu mereka untuk memerintah negara umat Islam ini ada peluangnya!

Karpal yang sebelum ini sangat kecewa dan marah selepas terbongkarnya tragedi pembohongan 16 September juga pernah meminta Anwar bertaubat dan mendesaknya berundur kerana tidak layak menjadi pemimpin.

Daripada rentetan peristiwa tersebut, adalah sangat jelas sebenarnya kepimpinan DAP seperti Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal sangat mengetahui kegiatan homoseksual Anwar.

Dan menjadi kemusykilan kapada rakyat, apakah Anwar dengan masalah peribadi yang dihadapinya itu yang diketahui oleh kepimpinan DAP akan bersedia berbuat apa sahaja untuk menjadi Perdana Menteri.

Apakah kerana itu (juga) maka Karpal sebagai peguam Anwar sengaja membiarkan kes Anwar tertangguh, kerana lagi lama ditangguh, lagi banyak ianya memberi kebaikan kepada kepimpinan DAP untuk memenuhi agenda mereka.

Apakah kerana itu kita melihat Anwar seperti Melayu yang sudah hilang akal dan kewarasan, menjual segalanya termasuk menjual nama Allah untuk disyirikkan oleh kafir, mempertikai ketuanan Melayu yang dia sendiri menjadi juaranya semasa menjadi pemimpin UMNO, dan sanggup menjual jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada manusia cauvinis dan rasis Kit Siang, serta menjual Pulau Pinang kepada anak lelaki Kit Siang?

Sebenarnya kedua-dua kepimpinan DAP dan Anwar saling guna-mengguna dan 'kuda-menguda' demi untuk kepentingan politik sempit dan cauvinis mereka. Yang paling menyedihkan dalam isu itu ialah kedudukan Pas yang telah terseret ke dalam satu percaturan politik yang sangat kotor dan jijik.

Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

1 ulasan:

C L J berkata...

APAKAH TANDA TANDA SESEORANG ITU TIDAK BERCAKAP BENAR DAN BERKATA KATA DENGAN MENJURUS KEARAH KEPENTINGAN DIRI SEMATA ???