Jumaat, Mei 27, 2011

Lembu punya susu, sapi dapat nama - Teresa gemar mendabik dada!

Badan Perhubungan UMNO negeri membidas sikap kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor yang gemar mendabik dada mendakwa kemasukan pelaburan ke negeri ini adalah hasil usaha mereka.

Timbalan Pengerusinya, Datuk Seri Noh Omar berkata, sedangkan kerajaan negeri pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim seharusnya berasa malu kerana fakta dengan jelas menunjukkan pelaburan yang dibawa ke negeri ini diusahakan kerajaan Pusat.

Katanya, perangkaan Lembaga Kemajuan Industri Malaysia (MIDA) bagi tempoh tiga bulan pertama tahun ini menunjukkan kerajaan Pusat berjaya mencatatkan jumlah cadangan pelaburan yang diluluskan sebanyak RM12.17 bilion.

"Daripada jumlah itu, 187 projek melibatkan sektor perkilangan dengan 59 daripadanya di Selangor.

"Namun, inilah gaya pembangkang (PKR, DAP dan Pas), mereka menyatakan hasil kejayaan yang sebenarnya diusahakan oleh kerajaan Pusat untuk negeri Selangor adalah hasil usaha mereka. Ini yang dikatakan 'lembu punya susu, sapi dapat nama'," katanya.

Jangan lupa dalam 2 persidangan DUN yang lepas, Teresa sebagai PENGERUSI JAWATANKUASA TETAP PELABURAN, PERINDUSTRIAN DAN PERDAGANGAN negeri Selangor gagal memberikan statistik FDI yang masuk ke Selangor kerana tidak ada data-data yang di updatedkan! Dengar cerita Teresa kerap keluar negara dan katanya untuk mencari pelaburan masuk ke Selangor? Namun Berapa banyak pelaburan yang sudah dibawa masuk oleh Teresa?

Dan jangan terkejut Teresa dengan bangganya bakal dan akan menggunakan data-data perangkaan dari MIDA ini untuk menjawap soalan-soalan mengenai pelaburan masuk ke negeri Selangor dalam persidangan DUN yang akan datang!

Suara Politik
Taminsari..

Tiada ulasan: