Jumaat, Januari 29, 2010

Zulkifli Noordin : Zaid Ibrahim Diibaratkan Tak Ubah Seperti 'Sampah' Yang Disepak Keluar Oleh UMNO !

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Nordin, semalam mencabar Datuk Zaid Ibrahim supaya keluar daripada Biro Politik Parti Keadilan Rakyat (PKR) sekiranya tidak berpuas hati dengan keputusan parti itu.

Malah, Zulkifli yang menganggap Zaid sebagai ‘sampah Umno’ juga mendakwa bekas menteri itu menjadi liabiliti kepada PKR, ekoran tindakannya mengutuk pimpinan parti yang mahu mengheret Zulkifli ke Jawatankuasa Disiplin parti kerana membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad.

“Zaid adalah anggota biro politik parti, kerana beliau juga terbabit dalam membuat keputusan terhadap saya dan beliau sepatutnya hormati keputusan itu, bukannya mengutuk pimpinan parti terhadap keputusan berkenaan.

“Kalau tidak setuju, keluar saja daripada biro politik. PKR buat begitu kerana mengikut tatacara dan peraturan parti, saya akan berdepan dengan jawatankuasa disiplin.

“Datuk Zaid saya tidak pandang pun beliau, beliau ini politikus yang betul-betul macam tikus akan mengambil kesempatan di mana saja ada peluang,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Semalam, akhbar melaporkan Zaid yang juga Pengerusi Penaja Pakatan Rakyat Malaysia (PRM), menyifatkan PKR sebagai sebuah parti yang tidak mampu mempertahankan prinsip utamanya apabila gagal menangani isu Zulkifli dengan serius.

Zaid dalam laman blognya berkata, ada pihak takut untuk mengambil tindakan terhadap Zulkifli, selain menyifatkan Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu itu sebagai manusia istimewa yang tidak boleh disentuh dalam parti. Zulkifli turut mempersoalkan tindakan Zaid sebelum beliau menyertai PKR, yang mana perjuangannya bertentangan dengan prinsip yang diperjuangkan PKR.

“Dialah (Zaid) orang yang memecahbelahkan Majlis Peguam Negara dan merosakkan institusi kehakiman. Pas juga perlu ingat inilah orang yang failkan saman bagi menghalang Pas laksanakan hukum hudud di Terengganu.

“Ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim dihina, di mana beliau, malah tahun lalu beliau masih ingin bertanding sebagai Ketua Bahagian Umno, namun beliau adalah sampah Umno yang ditolak,” katanya.

Ditanya mengenai kenyataannya dalam sebuah akhbar tempatan yang menyebut beliau tidak menolak kemungkinan akan menyertai parti lain.

“Saya akan mengkaji perkara itu, sekiranya PKR membuat keputusan untuk tidak membenarkan saya bercakap mengenai Islam ataupun tidak mahu benarkan mempertahankan Islam,” katanya.

KOMEN :

Zaid Ibrahim sebenarnya nak tunjuk taring di dalam PKR. 'CAH KETING' budaya PAS sedang digunapakai untuk men'nyah ketingkan' YB Zulkifli. Kita lihat ada bezanya Zaid Ibrahim dengan pemimpin PKR yang lain. Kalau yang lain masuk PKR disebabkan opportunist, Zaid Ibrahim keluar UMNO disebabkan ada perkara-perkara yang bertentangan dengan pendiriannya dan bukan alasan yang lain. Agak mengecewakan kerana Zaid masih tidak sedar yang dia dikelilingi orang orang yang bermuka-muka dan tidak tahu akan nilai berjuangan.

YB.Zulkifli Nordin sepatutnya disokong kerana pendirian beliau dengan menyangkal tindakan Partinya yang dayus membenarkan mengunakan Kalimah Allah. Adakah ini masa terbaik bagi Zulkifli untuk melakukan satu tindakan yang di luar dugaan dengan meninggalkan Pakatan Rakyat yang semakin dilihat gagal memenuhi hasrat " Suara Rakyat" mereka! Selamat Berjuang YB RIDER !.

Suara Politik
Taminsari

Tiada ulasan: