Khamis, November 05, 2009

Anwar lah Punca Sebenar Perbalahan Dalam PAS!

Apa yang kita pasti adalah Anwar Ibrahim telah berjaya mempergunakan Pas demi mencapai cita-citanya menjadi Perdana Menteri. Anwar merasakan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menyokong pembentukan kerajaan perpaduan Pas-UMNO, adalah penghalang besar kepada cita-citanya itu. Sebenarnya pendapat bahawa idea kerajaan perpaduan Pas-UMNO bukan isu utama mengakibatkan kemelut dalam Pas.

Sebaliknya ia peranan Anwar di belakang tabir Pas yang menjadi punca krisis ini. Ia alasan mengetepikan kewujudan Abdul Hadi yang dilihat mampu menenggelamkan kredibiliti Anwar untuk menjadi Perdana Menteri. Permasalahan dalam Pas bukan saja melibatkan golongan pro-UMNO tetapi juga anti-Anwar. Pemimpin Pas prokerajaan perpaduan seperti Datuk Dr. Hassan Mohd. Ali yang dilabel pemimpin bermasalah oleh mursyidul am parti itu, Nik Aziz Nik Mat sebelum ini, juga menjadi kerisauan kepada Anwar.

Anwar memang resah dengan cara Hassan di Selangor yang susah berkompromi dengan banyak tindakan kerajaan negeri di bawah pimpinan PKR itu. Ia salah satu sebab Anwar melaga-lagakan Pas. Ramai ahli Pas belum sedar permainan Anwar kerana mereka masih mempercayai ikrar Pas untuk tetap bersama pakatan pembangkang. Anwar juga dilihat mahu mengalihkan perhatian daripada masalah dalaman PKR kepada masalah dalam Pas.

Pemimpin PKR tidak henti-henti terlibat dengan masalah moral dan peribadi, jadi Anwar cuba mengalihkan perhatian rakyat mengenai ini dan menjadikan ia masalah Pas. Sepatutnya Pas sedar bahawa Anwar sedang resah jika dia tidak dapat menghapuskan Abdul Hadi, maka cita-citanya akan tertutup.
Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

6 ulasan:

C L J berkata...

Halangan lebih besar lagi bagi Anuar kini ialah KES LIWATNYA DI MAHKAMAH.
Dia kena lepas dari kes ini. Apa agaknya yang sedang dilakukan sementara orang ramai termasuk ahli2 politik semua parti dan pemerhati juga sibuk2 bincang macam macam masaalah isu isu lain. Diam diam anuar dah berjaya tanggoh lagi kesnya. Dan orang tak cakap pun masaalah itu. Bagi Anuar "at what ever cost" Faham fahamlah.

YANG GAMBI berkata...

Salam bro, Anwar ni pakar segala-galanya....... kalau tidak masakan ada orang sanggup serah buntut kat dia..... itulah kelebihan Anwar memujuk..... cair tok guru Nik Aziz dibuatnya....

Cheguman berkata...

setuju

PEJUANG KESENIAN EXTREME berkata...

Aku sokong...

yang aku pelik..,sudah terang,tak payah suluh yang anwar ni memang teruk dan mengimpikan untuk menjadi perdana menteri..kenapa ada juga orang nak sokong dia lagi...?

PAPA GOMO berkata...

salam bro...setuju sangat tu
ci pengkianat ni lah dalang perpecahan. bukan sahaja dalam PAS. malah di seluruh Malaysia ini lah celaka itu.
anwar al juburi

Taminsari berkata...

Salam kepada semua yang memberikan komen-komen yang bernas. Terima kasih saya ucapkan.

Sial anwar merebak ke tubuh PAS, plan anwar untuk mengambil semula jawatan MB Perak dengan menyinkirkan PAS tidak menjadi kenyataan apa bila 2 adun PKR bertindak untuk keluar dari pada PKR... plan anwar sebenarnya ialah, merembat seberapa ramai adun umno yang bangang-bangang untuk joint PKR dan mereka ini di janjikan jawatan exco kerajaan negeri, memang ada konspirasi di antara PKR dan DAP untuk menyahkan exco PAS dan Nizar dari tampuk pemerintahan kerajaan negeri. Sebab itu Karpal menyuruh Anwar bertaubat.

Dendam anwar terhadap PAS tetap membara, anwar amat berharap PAS mengintiraf dirinya sebagai ketua atau presiden Pakatan Rakyat, tapi malangnya semua orang orang tahu bukan senang nak buang perangai BODOH, SOMBONG dan BERLAGAK tahap Dewa PAS ni. lagi satu, anwar cukup bengang dengan PAS ni, kerana PAS hari tu bermuzakarah dengan UMNO, mengikut sumber, nyaris-nyaris PAS menghulurkan salam perpaduan dengan UMNO, Hadi Awang di katakan sudah memberi lampu hijau kepada nasaruddin mat isa dan mustafa ali untuk berbincang tentang pembahagian jawatan dan portfolio sekiranya PAS menyertai BN , cepat-cepat anwar menggunakan balaci-balacinya dalam PAS untuk menghasut orang tua nyanyok Nik Aziz tu supaya campur tangan supaya PAS tidak menyertai BN.

Jika apa yang berlaku sekarang ini di ambil kira, tidak mustahil PAS akan mengadakan satu lagi muzakarah dengan UMNO dan jangan terkejut PAS akan menjadi salah satu parti komponen BN dalam pilihanraya yang 13 nanti... di harap sekiranya PAS menjadi parti komponen BN kelak, diminta PAS BUANG LA PERANGAI BODOH,SOMBONG dan BERLAGAK tahap DEWA tu.