Rabu, Jun 17, 2009

Kerana Nila Setitik, Rosak Santan Sebelanga!

Rasanya inilah perkataan yang paling sesuai digunakan kepada Nizar yang gila meroyan ini. Orang tua-tua ada berkata macam “ kera mendapat bunga”. Sekali mendapat kuasa, memang agak sukar melepaskannya, walau pun tahu diri sudah kalah atau tidak berkuasa lagi. Baru setahun memegang tampuk pemerintahan, lagaknya macam sudah lama memerintah? Konon-kononnya dialah yang hebat dan pandai memerintah, tapi habuk pun tak ada. Yang dapat dilihat adalah banyak tanah-tanah di negeri Seladang Jantan ini sudah terlepas atau tergadai ketangan bangsa asing?

Pajakan 99 tahun ditukar kepada 999 tahun. Cuba bayangkan berapa keturunan dapat tinggal ditanah itu? 999 tahun boleh dianggap “ free hold ‘ lah tu. Jadi untuk kampung tersusun apa yang mereka dapat? Masih lagi memegang 99 tahun dan siapa yang tinggal di kampung tersusun? 90% adalah orang Melayu. Mengapa Nizar semasa memerintah Perak, tidak memikirkan bangsanya sendiri. Mengapa mesti mengikut telunjuk DAP Ngok & Ngek? Mengapa meminggirkan kereta Proton sedangkan kilang pengeluaran kereta Proton berada di negeri Perak?

Mengapa menghapuskan kuota Melayu di taman-taman perumahan baru? Kalau rasa orang Melayu tak mampu untuk memenuhi kuota, sebagai seorang jurutera fikirkanlah bagaimana untuk membantu orang Melayu memiliki rumah yang agak selesa sedikit bagi memenuhi kuota tersebut dan bukan menghapuskannya. Sudah lah semasa menuntut diluar negara dengan bantuan kerajaan persekutuan, adakah ini balasan yang setimpal kepada orang yang telah banyak membantu. Penulis kagum dengan ayah Nizar , seorang penoreh getah dapat membesarkan 12 orang anak dan hampir kesemua anak beliau berjaya termasuklah Nizar sendiri. Abang Nizar yang sulong pernah berkata, tanpa bantuan kerajaan Nizar tak akan kemana-mana.

Tak dapat bayangkan perasaan keluarga dan adik beradik Nizar apabila melihat Nizar yang telah menyapu arang kemuka mereka? Mana nak letak muka dengan orang kampung? Bukan sahaja menyapu arang kemuka adik-beradik, malah pada suatu ketika apabila salah seorang abang Nizar pergi melawat ke Rumah Menteri Besar ketika itu tidak dilayannya. Maka baliklah si abang tadi dengan hati yang kecewa.

Sama juga ketika Nizar dilantik menjadi MB Perak walaupun dengan kerusi yang sedikit. Tetapi diatas perkenan DYMM Paduka Seri Sultan Perak dengan izin baginda, Nizar dilantik menjadi MB Perak. Pernah kah Nizar bersyukur dengan apa yang dikurniakan oleh Allah SWT. Perkara yang sama berulang kembali apabila Nizar sanggup menderhaka kepada Paduka Seri Sultan Perak setelah hilang kerusi MB Perak untuk terus berkuasa. Madu diberi, tuba dibalas.

Terus-terang penulis katakan yang diri inipun malu dengan perbuatan Nizar yang lupa daratan. Perbuatan Nizar memalukan orang Melayu dan umat Islam. Malu kerana mempunyai seorang “senior” di sekolah menengah yang sama iaitu Sek.Men.Teknik, Ipoh. Yang menyedihkan lagi apabila pihak tertinggi Pas sendiripun tidak mengetahui rancangan Nizar di Parlimen? Yang tahu cuma geng-geng Erdogan sahaja termasuklah ahli-ahli MP DAP. Mengapa Nizar perlu mengikut rentak dan telunjuk Ngok & Ngek. Sampai bila hendak menjadi boneka kepada DAP? Bertaubatlah dan kembali kejalan yang diredhai Allah SWT. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

3 ulasan:

is berkata...

Dibunuh aja si nizar ni

Unknown berkata...

Aku sokong racun jer !!! hahaha

PAKCIK berkata...

kalau 'kasi' je macam mana ye?