Sabtu, Disember 27, 2008

Propaganda Ajaran Hindu Didalam PKR!














Penulis ingin menarik perhatian pembaca kali terhadap sesuatu itu yang penulis fikir penting, dan perlu dihebah kepada semua yang menyokong dan juga ahli PKR yang beragama Islam khususnya.

Jika kita perasan, Anwar selaku ketua/penasihat PKR selalu menyebut perkataan "Makkal Shakti" didalam ceramah-ceramahnya sebelum dan juga selepas kemenangan besar PRU lepas. Tapi adakah beliau faham maksud disebalik perkataan itu?

Secara umum ramai yang berpendapat Makkal Shakti membawa maksud kuasa rakyat, tetapi tahukah kita maksud sebenar perkataan tersebut? Atau mempunyai propaganda daripada mereka yang beragama Hindu? Mengikut Wiki, Shakti membawa maksud:

“'The Divine Mother'. Shakti represents the active, dynamic principles of feminine power. In Shaktism, Shakti is worshiped as the Supreme Being.

However, in other Hindu traditions of Shaivism and Vaishnavism, Shakti embodies the active energy and power of male deities (Purushas), such as Vishnu in Vaishnavism or Shiva in Shaivism. Vishnu's shakti counterpart is called Lakshmi, with Parvati being the female shakti of Shiva.”
Rujukan: Wikipedia

Ianya adalah nama seorang dewa didalam ajaran Hindu! Malah ianya juga merupakan satu lagi cabang didalam ajaran hindu yang dipanggil Shaktism. Saya tidak mahu membuat andaian melulu tentang pegangan agama Anwar, tetapi samada dia sengaja ataupun tidak perasaan, Anwar telahpun menyekutukan Allah dengan melaung-laungkan mereka ini adalah 'Rakyat Shakti'. Rakyat kepada dewa hindu bernama shakti :

“ Apabila engkau meminta, maka mintalah kepada Allah, dan apabila engkau memohon pertolongan maka pohonlah pertolongan itu kepada Allah.”
- HR. At-Tirmidzi

Syirik adalah perbuatan menyekutukan Allah dalam apa juga bentuk sama ada perkataan, pegangan, perbuatan dan iktiqad iaitu dengan menjadikan suatu yang lain iaitu makhluk bernyawa atau tidak sekutu bagi Allah.
(Rujukan: Wikipedia)

Apabila kita bertawakal dan bergantung kepada selain daripada Allah, ini merupakan mempersekutukan Allah dan ianya adalah syirik. Bahkan ianya boleh membatalkan Islam( Rujukan: Harakah). Mungkin apa yang dilakukan oleh Anwar adalah dengan tidak sengaja, atau kerana dia adalah naif atau tidak sedar kerana asyik melihat sokongan yang diberikan kepadanya sehingga terlupa tentang halal dan haram dan syirik khafi (tersembunyi) dan syirik jadi (terang dan nyata).

“ Dan sesungguhnya telah diwahyukan kepadamu dan kepada nabi-nabi terdahulu sebelummu, jika kamu mempersekutukan Tuhan, nescaya akan terhapuslah segala amalanmu dan tentulah kamu termasuk di kalangan orang yang rugi.”
– az-Zumar:65

Tetapi jika apa yang dilaung-laungkan oleh Anwar dan pengikutnya(yang beragama Islam) tidak mempunyai niat untuk menyekutukan Allah, ianya tetap salah,makhruh dan mungkin juga berdosa. Ramai yang terjerumus dalam suatu perbuatan tanpa menyedari buruknya perbuatan tersebut. Janganlah kita terikut-ikut dengan cara sesuatu puak/kaum, kerana kita mempunyai cara kita sendiri sebagai Muslim.

“ Barangsiapa meniru suatu kaum, maka ia termasuk dari kaum tersebut.”

- HR. At-Tirmidzi

Janganlah kita melaung-laungkan sesuatu perkataan yang kita tidak fasih atau faham, kerana takut apa yang dilaungkan kita itu mungkin terjatuh kedalam syirik khafi kerana kejahilan kita. Kes yang sama juga kita boleh berikan didalam lirik-lirik lagu didalam bahasa selain bahasa ibunda kita kerana takut terdapat propaganda jahat daripada agama lain cuba merosakkan akidah umat Islam kita ini.

Cuba kita selidiki secara mendalam perkataan yang terkandung dalam sesuatu ayat itu sebelum kita menelannya, takut-takut ada propaganda yang tersirat dan juga tersurat. Akhir kata, penulis harap penyokong PR janganlah kita dengan sembrono menyebut-nyebut apa yang dilaungkan oleh Anwar. Mungkin ada udang disebalik batu.

Warna-warna politik
Taminsari
Shah Alam

5 ulasan:

HANTURAYA HANTURAYA berkata...

http://perisik-rakyat.com/search?updated-min=2008-01-01T00%3A00%3A00%2B08%3A00&updated-max=2009-01-01T00%3A00%3A00%2B08%3A00&max-results=50

baca tu....dia basuh abe mie kita

PAPA GOMO berkata...

DAH SAH ANWAR JUBOR TU KELING.
ANWAR JUBOR TU MEMANG BANGSAT. KERANA NAK JADI PM SANGGUP MENJUAL AGAMA DAN BANGSA MELAYU.

Panglima Perang Cyber berkata...

Bagus artikel tuan..

Saya sudah iklankan kepada sahabat BPN..

Selamat Maal Hijrah 1430 H...

IPOH MALAY berkata...

sebenarnya orang islam didalam Pakatan Rakyat adalah 'kafir zimmi' kepada MAJORITI bukan Islam dalam PR..

IPOHMALAY

The Revolution berkata...

Salam kepada semua...

Selamat tahun baru maal hijrah 1430..
Harap kejayaan dan kegagalan yang diterima hari ini dapat digunakan untuk kejayaan tahun baru ini...

Saya juga ingin mengucapkan selamat tahun baru, 2009...

semoga perjuangan kita dapat dipertingkatkan demi agama, bangsa dan negara...

Satu Suara,Satu Arah,Satu Akidah...

Terima Kasih... Salam...