Ahad, Disember 21, 2008

Calon Syiah belaan Nik Aziz belaan PR !


Melihat di dada akhbar pro-pembangkang hari ini, nampaknya serangan Pakatan Rakyat terutama PAS telah bermula. Walaupun terpaksa melupakan isu Eurocopter dan Isu Attantuya nampaknya kini Pakatan Rakyat telah mengeluarkan isu dari 'peti sejuknya' iaitu isu mengenai dakwaan rasuah dan penyelewengan kerajaan negeri.

Rakyat boleh menilai dengan jelas, setelah 9 bulan memerintah nampaknya kinilah masa yang sesuai untuk mengeluarkan isu dari peti simpanan Pakatan Rakyat yang semakin hari ketandusan isu dan terpaksa mencari isu yang boleh diputar-belitkan setelah isu nak tubuh kerajaan tak boleh hendak diguna lagi.

Kalau dahulu tuduh UMNO kafir kerana berkawan dengan orang kafir, kali ini mereka pun berkawan dengan orang kafir dan lagi teruk ialah DAP Laknatullah, kafir harbi..
Kalau dulu juga tuduh UMNO sekular, kali ini Pakatan Rakyat ini lebih sekular dan dengan jelas mengakuinya sebagaimana kata Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng sebagai 'kawan rapat' PAS.

Kalau dahulu kata nak laksanakan hukum hudud, sekarang apabila memerintah negeri Perak, Selangor, Perak dan Kedah tak dengar langsung hukum hudud hendak dilaksanakan. Senyap seribu bahasa. Kalau dahulu tuduh kerajaan rasuah, mereka pun ada lakukan rasuah. Rasuah seks lagi.

Kalau dahulu tuduh kerajaan dapat sumber wang haram kerana membenarkan kilang arak, kali ini apabila mereka memerintah tak tutup pun kilang arak dan menikmati hasilnya. Kalau dahulu bising sangat...

Kalau dahulu kata nak perjuang untuk haramkan arak dijual dikedai-kedai, tetapi apabila ditegur oleh 'kawan rapat' DAP Laknatullah. Nak kemukakan usul arak haram pun takut kononya untuk menjaga persahabatan diantara syaitan dan PAS.
Isu rasuah pula, kerajaan dah tunaikan janji, dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia telahpun diluluskan di Dewan Rakyat dan diakui pula oleh Pengerusi ICAC Hong Kong bahawa skop pencegahan rasuah Malasyia lebih luas dari ICAC Hong Kong.

Isu-isu di atas adalah sebahagian bukti penipuan mereka kepada rakyat. Dan banyak lagi mereka ini cakap tak serupa bikin sebab tida kejelasan perjuangan PAS. Kelantan lain Terengganu lain. Penyokong PAS sana tak kisah jika kasut pun diletak sebagai calon yang penting ada simbol PAS pasti kawasan tersebut akan menang.
Penyokong PAS Kelantan pun tak kisah jika pemimpin PAS tempatan tidak diletakkan sebagai calon. Walaupun PAS Kelantan terkenal dengan pemimpin kawasannya, apakah di Terengganu situasinya sama? Sebenarnya apa yang patut difikirkan oleh PAS ialah apa sebenarnya hala tuju perjuangan PAS di dalam Pakatan Rakyat yang dilihat perjuangan Islam semakin kabur dan berkubur?
Mursyidul Am, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat, mengemukakan gurindam untuk bakal pengundi dalam Parlimen Kuala Terengganu sebagai panduan sebelum mengundi. Gurindam itu antara lain berbunyi:

Nak beri rasuah salah,
tak beri rasuah kalah,
akhirnya jadi serba salah,
kerana itu jom pakat undi PAS.

Beliau menyatakan perkara itu secara spontan kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan exco pagi tadi ketika diminta mengulas berhubung persediaan PAS untuk menghadapi pilihan raya kecil itu tahun hadapan.

Sebelum ini beliau pernah mengemukakan gurindam politiknya untuk dimanfaatkan oleh rakyat Kelantan sebelum pilihan raya umum 1990 yang mahsyur sehingga kini. Gurindam berkenaan antara lain berbunyi:

Beri duit ambil,
beri kain pakai,
beri gula kacau,
bila mengundi pangkah bulan.

Jika dikombinasikan gurin"damn" Pok Nik ini diadaptasi maksudnya, adakah rasuah menjadi amalan puak-puak PAS selama ini yang mereka halakan kesalahan kepada kerajaan? Petikan berikut:

Nak beri rasuah salah,
Beri duit ambil,
Tak beri rasuah kalah,
Beri kain pakai,
Bila mengundi pangkah bulan,
Beri gula kacau,
Kerana itu jom pakat undi PAS,
Akhirnya jadi serba salah.

Gurindam Nik Aziz inilah yang akhirnya membawa kepada perpecahan bangsa Melayu beragama Islam di Malaysia yang tidak mahu mengerti maksud disebalik kata-kata yang dilafaskan oleh Tok Guru Maksum kononnya bertaraf wali oleh pengikut PAS.

Sebab itu Nik Aziz menyatakan bahawa nampaknya ada harapan Mohamad Sabu akan bertanding di Kuala Terengganu ini, manaka Mr Hj Hadi Awang pula kata "line clear" untuk Mohamad Sabu dan akan berputih matalah PAS Kuala Terengganu. Nampaknya tiada orang dalam yang lebih layak lagi untuk menjadi calon PAS untuk bertanding.

Tapi, nak buat macam mana sekalipun Nik Aziz sayang Mohamad Sabu ni. Kenapa Nik Aziz tak letak Mohamd Sabu bertanding di Kelantan sahaja pada pilihanraya umum yang lepas? Pasti menang, sayang tapi tak berapa sayang?

Ayam Laga PAS belaan Nik Aziz

Mohd Sabu dikenali ramai sebagai salah seorang yang begitu meminati dan mengkagumi perjuangan Hizbullah di Lubnan dan revolusi Islam Iran sejak dari dulu lagi. Minat, sokongan dan kecenderungan beliau diterjemahkan dengan kerapnya beliau berkunjung ke Lubnan dan Tehran dan seringkali menggunakan contoh perjuangan mereka di dalam ceramahnya.

Namun sedarkah bahawa minat, sokongan dan kecenderungan beliau telah mula bertukar kepada pegangan agama dan aqidah? Tanyalah beliau tentang aqidah ataupun amalan orang Syiah, nescaya beliau akan dapat menghuraikannya dengan panjang lebar dan begitu terperinci. Tanyalah orang-orang syiah di Malaysia nescaya mereka akan menganggap Sdr. Mohd Sabu adalah sebahagian daripada mereka.

Mungkin atas sebab itulah jarang dilihat beliau solat jamaah bersama-sama. Malah diakui oleh pimpinan peringkat tertinggi bahawa mereka juga tidak pernah melihat beliau solat jamaah bersama (walaupun diimamkan oleh Tn Guru Hj Hadi). Dan yang lebih malang sekali, beliau telah mula menyebarkan fahaman syiah kedalam parti PAS, terutamanya ke atas golongan pemuda. Pernah dilaporkan apabila beliau membawa petugas-petugas Kuala Kedah melawat Thailand, mereka telah berhenti solat dimasjid-masjid yang dikenali ramai sebagai masjid orang syiah di sana.

Mungkin ada yang masih ingat beberapa siri demonstrasi di hadapan keduataan Amerika Syarikat dan Wisma Denmark sewaktu ketika dahulu. Ingatkah, ada satu golongan syiah yang datang membawa sepanduk dan poster besar Imam Khomeini/Khameini sambil membaca selawat cara Iran dengan lahjah Iran. Dan tahukah bahawa semua itu ditaja oleh Sdr. Mohd Sabu dan di dalam kelompok tersebut juga terdapat beberapa pemuda PAS daripada Kuala Kedah!

Bukan setakat itu sahaja, malah ahli-ahli perhubungan negeri P.Pinang dan kebanyakan jawatankuasa kawasan di Pulau Pinang juga telah mula diresapi pengaruh syiah. Mereka cukup kagum dengan Mohd Sabu dan syiahnya.

Secara nyata Mohd Sabu telah menggunakan pengaruh dan jawatannya untuk mengembangkan ajaran dan pegangan syiah dikalangan ahli PAS. Sebab itulah tidak hairan kenapa beliau kerap berkunjung ke Lubnan dan Tehran dan seringkali beliau membawa ahli-ahli dan pemuda bersama-samanya. (Kadangkala ahli tertanya-tanya daripada mana mereka memperolehi wang yang banyak untuk kerap berkunjung ketempat tersebut.)

Dan seringkali juga beliau menolak dan mengelak untuk melawat ke Lubnan dan Tehran bersama-sama pimpinan PAS yang lain, kerana mungkin dikhuatiri tembelangnya akan pecah. Suasana ini bukan lagi menjadi rahsia kepada ahli dan pimpinan PAS yang lain.
Tidak dapat dinafikan bahawa beliau adalah crowd puller bagi PAS. Ceramah beliau seringkali mendapat sambutan orang ramai, baik ahli PAS mahupun UMNO. Tetapi seringkali juga ceramah beliau menjadi fitnah kepada PAS.

Umum mengetahui, beliau sentiasa nampak hebat dengan gaya bahasa yang kasar dan kesat, kadangkala mencarut dan selalunya mencerca dan memaki pihak lawan sesuka hati. Ramai orang suka (terutamanya ahli PAS) tetapi terlebih ramai yang benci dan meluat (terutamanya dikalangan orang awam dan ahli UMNO). Sebab itulah beliau dilarang berceramah di kebanyakan tempat yang menjadi kubu kuat UMNO termasuk di dalam beberapa pilihanraya kecil kerana dikhuatiri menjadi fitnah kepada parti dan ramai orang akan lari dari mengundi pembangkang.

Ceramah beliau bukan membawa kepada kesedaran Wai Islam ataupun pembentukan Syakhsiyah Islamiyah tetapi hanya menyemai dan menyubur perasaan benci dan marah kepada mereka-mereka yang sepatutnya menjadi madu kepada PAS.

Kalau hendak mencungkil dan mendedahkan segala cela keperibadian Mohd Sabu, dikhuatiri akan memalukan dan mengaibkan pimpinan jemaah PAS. Cukuplah mengingati kembali peristiwa khalwat beliau sewaktu menjadi ahli Parlimen di Kelantan. Kes tersebut walaupun dibuang oleh Mahkamah Syariah atas sebab-sebab teknikal, semua orang tahu tentang kebenarannya. Kalau tidak masakan Al Marhum AlFadhil Ust Fadhil Nor memarahi beliau pasai apa nak pi cari penyakit?. dengan membenarkan perempuan bukan muhram memasuki bilik hotel beliau??

Beliau seringkali menyarankan jemaah PAS didalam ceramahnya supaya sentiasa hidup sederhana. Tetapi sayangnya beliau sendiri tidak dapat melakukan apa yang disarankannya sendiri. Mungkin boleh bertanyakan beliau tentang rumah banglo di Bukit Merah, sebuah kereta Naza Ria dan sebuah kereta Perdana apakah ini corak hidup sederhana yang dimaksudkan?

Dalam keadaan beliau tidak ada pendapatan tetap, bagaimana mungkin beliau dapat memperolehi kesemuanya itu? Bayangkanlah kehidupan sederhana yang bagaimana beliau akan zahirkan sekiranya PAS memerintah dan beliau adalah salah seorang daripada Menteri Kabinet?? Patutlah beliau menyamakan pimpinan PAS dangan UMNO kerana rupa-rupanya pimpinan PAS yang beliau maksudkan itu adalah diri beliau sendiri!

Adalah menjadi prinsip amalan bagi pimpinan untuk melaksanakan konsep kerahsiaan dan keterbukaan dalam gerak kerja harakah. Ada perkara-perkara yang perlu dirahsiakan daripada pengetahuan umum mahupun ahli parti atas dasar maslahat umum terutamanya hal-hal berkaitan penyusunan dan perancangan. Namun konsep ini seolah-oleh tidak dimengerti oleh Mohd Sabu. Jika tidak masakan maklumat rahsia Parti boleh bocor ke tangan pihak ke tiga.
Beberapa kali dilaporkan orang syiah P.Pinang terlebih dahulu tahu mengenai beberapa keputusan di peringkat pimpinan daripada ahli parti sendiri! Sedarlah bahawa suasana ini amat merbahaya dan menjadi ancaman kepada parti dan gerakan Islam keseluruhannya.
Ini menunjukkan wujudnya di dalam barisan saf pimpinan Parti Islam Semalaysia (PAS/PIS) dipengaruhi oleh Syiah, termasuk juga barisan Pemuda di dalam Parti tersebut. Cacian ke atas para sahabat Nabi s.a.w. dilakukan dalam majlis-majlis tertutup mereka.

Sedia umum tahu, apabila ada usaha dari umat Islam untuk diadakan muzakarah bersama untuk menyelesaikan isu Islam, politik dan perkara-perkara untuk penyatuan umat Islam, para pimpinan dan barisan pemuda PAS telah memberi berbagai pandangan dan alasan supaya pertemuan tidak dapat direalisasikan.

Kenapa? Adakah ia di ibaratkan pertembungan diantara fahaman Syiah dan Ahl Al-Sunnah Waljamaah yang sudah tentu puak-puak yang berfahaman Syiah dalam PAS mencuba mengelak sedaya-upaya untuk belakunya muzakarah. Mereka juga mengatakan Islam itu PAS, PAS itu lebih Islam. Fahaman yang di serapkan kedalam permikiran jamaah PAS umpama seperti puak-puak berfahaman Syiah yang mengatakan Al-Quran yang ada sekarang ini tidak tepat berbandingkan dengan kitab-kitab Syiah?

Ketika ditanya kepada salah seorang pemimpin SYIAH di Iran (Misbah al-Yazdi) mengapa kerajaan Iran melarang Ahl al-Sunnah dari membina masjid di Tehran, katanya : "Kami membenarkan pembinaan masjid di Tehran jika dibenarkan pembinaan Husainiyah (tempat ibadat penganut Syi'ah) di Mekah." Kerana itu kerajaan SYIAH Iran melarang para ulama Ahl al-Sunnah dari mengajar di masjid-masjid (walau yang kecil), sekolah-sekolah dan universiti-universiti.

Sesuatu yang tidak dapat dinafikan bahawasanya ketika kebangkitan revolusi Iran, golongan Ahl al-Sunnah merupakan antara yang membantu kebangkitan tersebut kerana mereka ketika itu beranggapan bahawasanya pemerintahan yang hendak ditegakkan oleh Khomeini adalah lebih baik dari pemerintahan Syah Iran. Akan tetapi yang jelas berlaku hari ini adalah sebaliknya. Inilah hasil daripada sangka baik yang diamalkan oleh golongan Ahl al-Sunnah yang tidak mengetahui hakikat ajaran SYIAH.

Tindak-tanduk keperibadian sikap dan cara yang diamalkan puak-puak golongan fanatik PAS banyak dipengaruhi oleh sikap-sikap penganut Syiah. Perhatikan gerak-geri mereka jika berjaya memerintah negeri. Perkara yang akan diutamakan adalah mengambil-alih pentadbiran Masjid, Surau, SAR, Dewan orang ramai dan sebagainya? Kenapa? adakah mereka tergolong dari mereka-mereka yang berfahaman Syiah? Mengapa kepentingan institusi dan umat Islam diporak-perandakan oleh puak-puak golongan PAS?

Adakah amalan ibadat, aqidah orang Islam umumnya tidak setanding dengan orang-orang PAS? Berapa masjid yang telah dibina oleh PAS untuk menegakkan syiar Islam? Adakah sumber tidak mencukupi setelah berpuluh-puluh tahun? Ini boleh diertikan apabila berbalik kepada isu masjid di Iran diatas. Sejarah telah berlaku dengan adanya sembahyang dua imam, sembelihan dan bermacam-macam unsur Syiah yang membawa kepada wujudnya fatwa-fatwa songsang.
Adakah ini cara Ahl Al-Sunnah Waljamaah yang berpandukan Al-Quran dan Sunaah atau Fahaman Syiah yang telah meresapi pemikiran, fahaman kebanyakan orang-orang PAS?
Nik Aziz juga memberi seribu alasan dan menganggap UMNO sebagai musuh sudah sekian lamanya. Adakah Nik Aziz juga menyokong perjuangan Syiah sepertimana Mat Sabu yang disayanginya?

Tuan Guru turut menolak telah berlaku dua golongan dalam PAS di Terengganu sehingga menjadikan pilihan raya kecil itu nanti sebagai medan untuk menguji kekuasaan masing-masing.

"Itu hanya andaian musuh, oleh kerana musuh dalam keadaan kelam kabut sekarang, jadi pandai-pandailah dia mengadakan sesuatu pada parti lawan, itu memang dah jadi kaedah manusia.

Biarlah lawan nak kata PAS sampai ada dua tiga kumpulan pun namun yang penting kita akan berdepan dengan senang hati," ujarnya. Siapakah dua golongan yang dimaksudkan itu? Erdogan? Sunah Wal-Jamaah atau SYIAH?Kebanyakan mereka ini berselindung di sebalik jemaah Ahl Al-Sunnah Waljamaah supaya fahaman mereka tidak dihidu dan di cop berfahaman Syiah dimana PAS telah mendidik ahli-ahli mereka supaya menyimpan rahsia. Sebab itulah keburukan dan kesilapan mengenai mereka tidak diumumkan secara terperinci melalui Harakah dan media sealiran dengan mereka.

Kepada bangsa Melayu yang beragama Islam, jemaah Ahl Al-Sunnah Waljamaah, mulalah untuk menentang kebatilan, kepalsuan dan penipuan yang dibawa oleh PAS dan Pakatan Rakyat. Jangan lupa bahawa musuh sebenar umat Islam telah berada didepan mata, cuma ramai yang tidak melihatnya.
Fokus adalah untuk membela dan memperjuangkan nasib agama, bangsa dan negara yang tidak mungkin diperjuangkan oleh Pakatan Rakyat yang tak tentu arah ini dan selamatkan umat Islam dari di keliru dengan fahaman yang telah dibawa oleh Penganut Ajaran Sesat/Syiah (PAS) ini supaya Islam di muka bumi Malaysia ini terpelihara hendaknya.

Selamat berjuang... Semoga Allah selamatkan ' Kuala Terengganu ' .
Pesanan rakyat..

4 ulasan:

Tai berkata...

Bagus! Suatu artikal yang penuh berisi dan padat.

Mohd Farid Bin Mohd Taufik berkata...

Salam perjuangan BPN Belantan....

Artikel yang bagus.......

Tanpa Nama berkata...

kenapa tak banyak komen?

perunding berkata...

mana empayar malaya