Jumaat, April 29, 2011

Akhirnya Eskay selesai juga lakukan sumpah laknat!


Setelah menerima pelbagai rintangan, akhirnya Datuk Shazryl Eskay Abdullah selesai juga melakukan sumpah laknat di Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul pada petang ini. Dikatakan Eskay terpaksa memakai pakaian kalis peluru berikutan ancaman ugutan yang beliau terima!

Dengan kawalan ketat oleh pihak polis, sambil memegang al-Quran beliau memulakan sumpah dengan mengucap dua kalimah syahadah kemudian diikuti dengan wallahi wabillahi watallahi.

Di dalam sumpah laknat itu Eskay menyatakan bahawa dua individu di dalam paparan video itu adalah dia dan Datuk Sri Anwar Ibrahim.

Turut hadir dalam upacara sumpah laknat itu ialah Tbekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas Bendahari Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Shuib Lazim.



Sebelum itu : Penyokong pembangkang buat kecoh di sumpah laknat Eskay

Sekumpulan penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan segelintir penyokong Pas membuat kecoh di dalam Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul membantah sumpah laknat yang hendak dilakukan oleh Datuk Shazryl Eskay Abdullah.


Kalau mereka merasakan bahawa Anwar tidak bersalah, mengapa perlu membantah? Sikap mereka menunjukkan seolah-olah KETUA mereka telah melakukan kesalahan dan ianya perlu dihalang! Tak perlulah meroyan tak tentu pasal. Wallahuallam...!

Suara Politik
Taminsari

Tiada ulasan: