Isnin, April 04, 2011

MB Khalid buat lawak 'Mr.Bean' - Nak pegang jawatan Menteri Besar seumur hidup macam Nik Aziz!

Khalid tidak puas jadi MB Selangor!

Keputusan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang enggan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) serentak dengan pembubaran Parlimen dibuat untuk kepentingan politik peribadinya.

Ketua Pembangkang DUN Selangor, Datuk Mohamad Satim Diman berkata, Khalid dilihat seperti mahu memegang jawatannya selama yang boleh kerana sedar beliau mungkin digantikan selepas pilihan raya akan datang.

"Beliau tahu, jika selepas ini, Parti Keadilan Rakyat (PKR) berjaya mempertahankan kedudukan mereka di Selangor, Penasihat parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan memberikan jawatan Menteri Besar kepada Azmin Ali yang rapat dengan Anwar.

"Abdul Khalid belum puas lagi memegang jawatan itu malahan beliau tidak mengutamakan kepentingan rakyat sebaliknya hanya mementingkan nafsu politiknya," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Khalid sebelum ini dilaporkan tidak mahu membubarkan DUN serentak dengan Parlimen sekiranya kerajaan Persekutuan memilih melakukannya pada tahun ini. Tambah Satim, musim politik ini tidak harus dibiarkan berpanjangan seperti mana kes liwat melibatkan Anwar.

''Rakyat akan muak jika budaya politik seperti ini terus diamalkan. Kita tahu adalah lebih menjimatkan masa jika pilihan raya dibuat serentak dan rakyat boleh menumpukan usaha untuk membangunkan ekonomi," katanya.

Nasihat buat MB Khalid supaya menunaikan segala janji-janji pada PRU ke-12 yang lepas jika belum tunaikan supaya rakyat tidak marah dengan pemerintahan beliau sebelum 'meninggalkan SUK' pada PRU ke-13 nanti! Kita tahu PKR di Selangor sekarang sudah dapat menghidu 'bau-bau kekalahan' di PRU ke-13 nanti dan disebabkan oleh itu mereka sedang asyik 'memenuhi tembeluk' masing-masing daripada memikirkan masalah rakyat!

Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

Tiada ulasan: