Jumaat, Disember 10, 2010

Namewee Mamat si mangkok hayun ni ada hati nak jumpa PM pulak!

Selepas mempermainkan lagu Negaraku, mempersendakan azan Subuh dan sebagainya, Mamat ni terlepas dan tiada tindakan yang diambil terhadapnya! Kemudian Mamat yang celupar dan beraksi 'kurang ajar' menjatuhkan maruah seorang pengetua sekolah dan juga memperlekehkan Kementerian Pelajaran juga sekali lagi terlepas dari diambil tindakan!
Kita ingin bertanya menteri berkenaan, apakah kesemua kesalahan ini tidak melibatkan kerajaan dan sensitiviti perkauman dinegara ini?

Sudah berbulan-bulan dan desakan demi desakan dibuat oleh pelbagai pihak untuk tindakan ke atas Mamat ini yang celupar dan beraksi 'kurang ajar' menjatuhkan maruah seorang pengetua sekolah dan juga memperlekehkan Kementerian Pelajaran! Setelah menunggu sejak sekian lama, ini sahaja jawapan 'terbaik' yang boleh diberi oleh seorang menteri kanan.

Kita merasa amat terkejut, kecewa dan amat marah apabila Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, menyatakan kerajaan tidak akan mengambil sebarang tindakan ke atas Namewee kerana tidak melakukan sebarang kesalahan kepada kerajaan! Teryata ianya amat mengecewakan.

Namun semalam Mamat ini tanpa segan silu pergi ke Parlimen untuk bertemu sekali lagi dengan Datuk Nazri! Ianya mencetuskan rasa kurang senang khalayak ramai terhadapnya. Kali ini dia tampil di bangunan Parlimen untuk berjumpa Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz tanpa mengikut etika berpakaian yang sebenar iaitu hanya berbaju T tanpa tali leher serta memakai tutup kepala dengan imej rapnya. Yang menghairankan bagaimana pihak yang menjaga keselamatan Parlimen membenarkan Mamat itu masuk tanpa mengikut peraturan yang ditetapkan.

Yang menerima kunjungan pula, seorang menteri yang menjaga hal ehwal Parlimen. Mungkin alasan yang diberikan nanti adalah Mamat Namewee mangkok hayun ini tidak memasuki dewan. Semua mengetahui jika hendak memasuki bangunan Parlimen, seseorang itu perlu memakai tali leher bersama kemeja berlengan panjang. Sekiranya tidak, pengawal akan melarang sesiapa pun daripada memasuki bangunan itu. Persoalannya sekarang adalah bagaimana Mamat ini boleh terlepas!

Sememangnya pelik, apakah istimewanya Mamat Namewee ini sehingga boleh berbuat apa sahaja di Malaysia tanpa ada undang-undang yang boleh menghalang dia! Diberitakan Mamat Namewee mengunjungi Mohamed Nazri bagi meminta bantuan kerajaan membiayai pembikinan video 1Malaysianya bertajuk Nasi Lemak 2.0.

Dilapurkan bahawa Mamat Namewee ini ada hati pula nak berjumpa dengan Datuk Seri Najib Tun Razak bagi menyatakan niatnya membantu Perdana Menteri mempromosikan kempen 1Malaysia melalui muziknya. Siapa kamu Namewee yang nak jumpa Perdana Menteri! Cermin dulu diri kamu sebelum nak berjumpa dengan PM. Sikap kamu sudah banyak menyakitkan hari orang Melayu dan juga orang Islam dinegara ini!

Yang peliknya Datuk Mohamed Nazri sanggup pula hendak membawa perkara tersebut ke dalam mesyuarat Kabinet Jumaat ini dan memberitahu Perdana Menteri tentang hasrat Namewee itu.

" Namewee datang berjumpa saya hari ini bagi meminta bantuan kerajaan membiayai pembikinan video 1Malaysianya bertajuk Nasi Lemak 2.0. Dia juga berhasrat berjumpa Perdana Menteri bagi menyatakan niatnya membantu mempromosikan kempen 1Malaysia.

Perghh...berasap telinga apabila mendengar kenyataan dari seorang Menteri Kanan kerajaan yang sanggup untuk membawa hasrat Mamat Namewee Bangsat ini untuk berjumpa dengan Perdana Menteri. Tindakan Datuk Nazri seolah-olah hendak mempersembahkan " satu bau hanyir " yang walaupun sudah dibasuh, disentai, digosok tetapi baunya tetap tidak akan hilang kepada Datuk Seri Najib, Perdana Menteri kita?

Satu persoalan kepada Datuk Nazri, adakah generasi muda yang 'kurang ajar' dan tidak menghormati perasaan kaum lain sebegini yang kita mahu tonjolkan dan pupuk dalam wawasan 1 Malaysia? Apakah keistimewaan Mamat dari Muar ini? Kita berpandangan sebarang keputusan yang dibuat seharusnya berlandaskan fakta kes.

Kita juga kadang-kadang tertanya-tanya jika sekiranya kesalahan ini dilakukan oleh pemuda Melayu, adakah tindakan yang sama akan diambil? Atau pendakwaan akan terus dibuat tanpa memberi peluang memohon ampun dan maaf?

Kita tidak mahu pendakwaan dibuat secara terpilih seperti beberapa isu sebelum ini seperti isu 'kepala lembu' dan berpuluh-puluh laporan polis yang telah dibuat berkenaan mempersendakan Perlembagaan Persekutuan.

Apakah isu yang melibatkan orang Melayu dianggap tidak penting, remeh dan boleh ditangguhkan? Tindakan segera pula perlu diambil jika melibatkan kaum Cina dan India? Kita juga amat menyokong tindakan PERKASA yang membawa isu -isu ini ke Suruhanjaya Hak Asasi Manusia.

Dengan keputusan kerajaan ini, kita juga tidak mahu akan ada berpuluh-puluh lagi Namewee selepas ini dengan aksi dan kata-kata lucah sesuka mereka sahaja kerana tiada tindakan. Orang Melayu pula akan merasa kecewa dan seolah-olah dipinggirkan

Namewee bangsat pencipta klip video kontroversi itu menghasilkan klip video terbaru berjudul Namewee F*** Racism Malaysia Nah!!! yang dipercayai bertujuan mengutuk seorang pengetua sekolah menengah di Kulaijaya, Johor, yang dilaporkan mengeluarkan perkataan berbaur perkauman semasa perhimpunan sekolahnya, 12 Ogos lalu.

Selepas melihat tiada apa-apa tindakan tidak diambil terhadapnya, Mamat Namewee bangsat ini berkata , dia merupakan rakyat Malaysia yang patriotik dan sayangkan negara serta tidak berniat menyakiti hati sesiapa melalui klip video yang dihasilkannya.

Antara video yang saya hasilkan mengenai Malaysia adalah negara terbaik di dunia tetapi media hanya menyiarkan kesalahan yang saya lakukan. Saya tak berniat menyakiti hati sesiapa, kalau ada tolonglah maafkan saya.

Sesungguhnya segala tindakan kamu Namewee selama ini memang tidak dapat dimaafkan oleh rakyat negara ini terutamanya oleh orang Melayu. Setelah kamu menguris-guris perasaan orang-orang Melayu, cukup mudah kamu hendak meminta maaf! Tindakan kamu seolah-olah melempar batu, sembunyi tangan. Kamu telah menuang minyak ke dalam api dan jangan harap kamu dengan senang boleh memadamkan api tersebut. Pandai buat, pandai tanggung. Kamu fikirkan lah!!!

Suara Politik
Taminsari

8 ulasan:

daturaAINnoXia berkata...

satu caranya minta pm buang menteri2 mangkuk seperti nazri..hisam..kj..
kalo pm xnak buang dorang..
kita jangan undi 3 mangkok tu ngan pm sekali..pada pru nanti..
ini caranya kalo ada pm yg x perihatin ngan keresahan rakyat..
ganti muhyidin plak jadi pm..

Hahn berkata...

Namewee: Tuan berhormat Nazli tilima kasih dapat jumpa. Jangan marah aa itu saya nyanyi nyanyi.

Saya hati susah saya nyanyi lah. Saya bukan tak suka Malaysia. Sebab saya sayang lah saya kasi bantai kau kau punya.

Silupa anak kita pukul sabab kita sayang ma.

Nanti bawa saya jumpa sama Najib aa..

Nazeri: Lu cakap selupa bapak saya cakap la. Kita pukul anak sebab kita sayang. Ini macam kita sebontot lah. Satu kepala. Lagi saya pun heran orang Melayu manyak bodo. Bukan dia mau buat keleja sibuk bising pasal lu Namewee. Lu punya nama pun bunyi ada mau selupa saya juga.

Jumpa Najib tak da hal nanti saya kasi urus sama lu. Saya dengar Najib pun manyak syok dengar u punya lagu. Goyang goyang kepala. Hiburan apa saja orang buat. Minum arak, perempuan. Ini baru tukar senikata sudah bising. Bolo punya Melayu.

anak melayu berkata...

kita pakat g jumpa nazri di perlimen dengan pakaian t'shirt tanpa kolar, bertopi. tengok di halang atau tak.

jika di halang kita wat memorandum minta nazri bagi penjelasan.

wasabi berkata...

Dia nak jumpa PM sebab nak mohon pinjaman nak buat filem yang berunsurkan 1 Malaysia yg ditolak finas.. Tgk you tiub bagaimana dia sindir Finas sebab permohonan nak buat filem ditolak. Macamana x ditolak sebab x ikut peraturan. Aku rasa mangkuk ni dapat jumpa PM dgn bantuan nazri. Apa special sangat mangkuk ni sampai nak jumpa PM...kaduk naik junjung le kalau PM memenuhi hasrat nya.

blogenstarz berkata...

Salam
Kalau Menteri Melayu dah kena kencing.... apa lagi yang lain2...

Wake UP! berkata...

Kenakan saja si Namewee babi ini dengan membuat temujanji dengan PM pada waktu yang sama beliau bertemu dengan pemimpin Perkasa.

Tapi jangan bagitau Namewee. Biar press tangkap gambar si Namewee kena lempang dengan pemimpin Perkasa.

Baru dia tau langit tinggi rendah.

Live in a zoo Namewee.

wasabi berkata...

Namewee lagi...
Sekali lagi Wee Meng Chee atau Namewee yang pernah beberapa kali menghina Islam dan Melayu, menjadi perhatian ramai.

Pertemuannya dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mohamed Nazri Aziz di bangunan Parlimen dengan berpakaian ala rap (baju t, seluar jean, jaket hitam serta penutup kepala) mencetuskan kemarahan dan rasa tidak senang banyak pihak.

Banyak pengendali blog naik angin kerana Namewee mendapat keistimewaan sedangkan rakyat biasa lain kena mematuhi peraturan berpakaian jika memasuki bangunan Parlimen.

Apa istimewanya beliau? Itulah persoalan yang dibangkitkan oleh orang ramai. Setelah beberapa kali mencetuskan kemarahan umat Islam, Namewee bukan sahaja tidak didakwa (seolah-olah mempunyai imuniti) malah dijadikan ikon.

Untuk apa pula seorang menteri mahu memberi perhatian luar biasa dan bantuan kepada seorang yang menggugat keharmonian negara? Ramai lagi siswazah menganggur terdiri daripada semua kaum dan anak muda yang kreatif dalam seni, yang wajar diberi pembelaan, bukannya si biadap dan kurang ajar. Kalau begitu, untuk apa menjadi warga negara yang baik dan bertanggungjawab jika ‘penyangak’ juga yang mahu dijulang.

Awang bukan mahu berbalah dengan Nazri. Beliau tetap sahabat Awang dan seorang yang diakui mempunyai karisma serta kekuatan tersendiri. Yang baik diakui dan dipuji, yang tidak kena, mesti disanggah dan ditegur. Suara majoriti rakyat tidak boleh diambil mudah.

Sebenarnya ramai yang terkejut apabila Namewee dianggap tidak bersalah atas penghinaan dan hasutan yang dilakukan. Awang pun sudah tidak larat geleng kepala apabila menyentuh tentang pemuda itu. Kalau di Singapura, kes Namewee (apatah lagi berulang kali melakukan hasutan) sudah lama dibereskan.

Isu terbaru melibatkan beliau, telah memberikan isyarat yang salah dan bercelaru kepada masyarakat. Malah keresahan umat Islam dan orang Melayu berkaitan cara isu Namewee ini ditangani, semakin meluap-luap.

Awang yakin Perdana Menteri, Mohd. Najib Tun Razak tidak akan mengikut rentak Nazri memberi keistimewaan kepada pemuda itu yang kononnya meminta kerajaan membiayai pembikinan video 1Malaysia. Untuk permohonan itu disampaikan ke meja perbincangan kabinet pun tidak layak. Banyak lagi permohonan rakyat, yang kabinet perlu beri keutamaan dan tumpuan.

Kepada Namewee, beliau perlu terlebih dahulu memohon maaf secara terbuka dan berjanji tidak mengulanginya lagi. Jika beliau tiada kesanggupan untuk berbuat demikian, berhijrahlah ke negara lain yang dirasakan jauh lebih baik daripada tanah air ini. Jangan jadi musuh dalam selimut....

wasabi berkata...

Namewee lagi...
Sekali lagi Wee Meng Chee atau Namewee yang pernah beberapa kali menghina Islam dan Melayu, menjadi perhatian ramai.

Pertemuannya dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mohamed Nazri Aziz di bangunan Parlimen dengan berpakaian ala rap (baju t, seluar jean, jaket hitam serta penutup kepala) mencetuskan kemarahan dan rasa tidak senang banyak pihak.

Banyak pengendali blog naik angin kerana Namewee mendapat keistimewaan sedangkan rakyat biasa lain kena mematuhi peraturan berpakaian jika memasuki bangunan Parlimen.

Apa istimewanya beliau? Itulah persoalan yang dibangkitkan oleh orang ramai. Setelah beberapa kali mencetuskan kemarahan umat Islam, Namewee bukan sahaja tidak didakwa (seolah-olah mempunyai imuniti) malah dijadikan ikon.

Untuk apa pula seorang menteri mahu memberi perhatian luar biasa dan bantuan kepada seorang yang menggugat keharmonian negara? Ramai lagi siswazah menganggur terdiri daripada semua kaum dan anak muda yang kreatif dalam seni, yang wajar diberi pembelaan, bukannya si biadap dan kurang ajar. Kalau begitu, untuk apa menjadi warga negara yang baik dan bertanggungjawab jika ‘penyangak’ juga yang mahu dijulang.

Awang bukan mahu berbalah dengan Nazri. Beliau tetap sahabat Awang dan seorang yang diakui mempunyai karisma serta kekuatan tersendiri. Yang baik diakui dan dipuji, yang tidak kena, mesti disanggah dan ditegur. Suara majoriti rakyat tidak boleh diambil mudah.

Sebenarnya ramai yang terkejut apabila Namewee dianggap tidak bersalah atas penghinaan dan hasutan yang dilakukan. Awang pun sudah tidak larat geleng kepala apabila menyentuh tentang pemuda itu. Kalau di Singapura, kes Namewee (apatah lagi berulang kali melakukan hasutan) sudah lama dibereskan.

Isu terbaru melibatkan beliau, telah memberikan isyarat yang salah dan bercelaru kepada masyarakat. Malah keresahan umat Islam dan orang Melayu berkaitan cara isu Namewee ini ditangani, semakin meluap-luap.

Awang yakin Perdana Menteri, Mohd. Najib Tun Razak tidak akan mengikut rentak Nazri memberi keistimewaan kepada pemuda itu yang kononnya meminta kerajaan membiayai pembikinan video 1Malaysia. Untuk permohonan itu disampaikan ke meja perbincangan kabinet pun tidak layak. Banyak lagi permohonan rakyat, yang kabinet perlu beri keutamaan dan tumpuan.

Kepada Namewee, beliau perlu terlebih dahulu memohon maaf secara terbuka dan berjanji tidak mengulanginya lagi. Jika beliau tiada kesanggupan untuk berbuat demikian, berhijrahlah ke negara lain yang dirasakan jauh lebih baik daripada tanah air ini. Jangan jadi musuh dalam selimut....