Selasa, November 08, 2011

Kerajaan Selangor didesak bela nasib 600 pembeli rumah murah!

Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor didesak membela nasib kira-kira 600 pembeli rumah murah yang mendakwa ditipu seorang individu berjawatan penting dalam parti itu jika mereka benar-benar prihatin dengan masalah rakyat.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Noh Omar berkata,pembeli rumah terbabit telah datang berjumpa dengannya dan mengadu dengan mengenai masalah yang dihadapi.

Beliau berkata, lebih menyedihkan apabila kesemua pembeli rumah murah itu telah membayar wang pendahuluan sebanyak RM2,300 setiap seorang tetapi sehingga hari ini, rumah yang dijanjikan tidak dibina!

" Pada pilihanraya umum yang lalu, PKR berjanji untuk menyediakan rumah murah kepada mereka sekiranya berjaya menubuhkan kerajaan di negeri itu.

" Akan tetapi selepas beberapa tahun berjaya menubuhkan kerajaan negeri, rumah yang kononnya diberi mengikut 'kuota politik' itu tidak wujud malah wang pendahuluan pembeli juga lesap," katanya.

Mengulas lanjut, Noh turut mempersoalkan kemana perginya wang pendahuluan yang dibayar kesemua 600 pembeli rumah tersebut yang dianggarkan berjumlah kira-kira RM1.2 juta.

" Saya mencabar kerajaan negeri supaya menyelesaikan masalah pembeli itu dengan segera kerana kebanyakkan pembeli adalah mereka yang kurang berkemampuan dan tidak seharusnya pemimpin terbabit memperdayakan rakyat seperti itu, " tegasnya.

Mengulas hasrat DAP yang mahu mengurangkan jumlah penjawat awam, Noh berkata, DAP sepatutnya lebih fokus mencari jalan dalam menyelesaikan masalah rakyat dinegeri yang diperintah mereka dan bukannya mengeluarkan kenyataan yang kontroversi semata-mata untuk meraih populariti murahan!

" Contohnya di Selangor, walaupun Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim adalah wakil rakyat dari PKR, tetapi rakyat tahu DAP lebih dominan dan berkuasa dalam membuat sebarang keputusan untuk kerajaan negeri.

" Sehubungan itu, DAP yang mendominasi gabungan PKR dan PAS sepatutnya lebih fokus melihat kelemahan pentadbiran di negeri yang di perintah sebelum mereka boleh menuduh Kerajaan Pusat dengan pelbagai tuduhan tidak berasas," tegasnya.

BN menyedarkan semua rakyat betapa Pakatan Rakyat itu suka berbohong dan menabur fitnah jahat. Tiada niat sekelumit pun dari Pakatan Rakyat untuk membela nasib rakyat, malah perjuangan sebenar mereka hanyalah tidak lebih untuk menjadikan Anwar sebagai Perdana Menteri dan menipu rakyat dengan janji-janji yang bakal dimungkiri. Begitulah resam " sesumpah ".

Hakikatnya PAS menjadi " balaci " lagi kali ini. PKR menjadi " tukang sorak " manakala DAP menjadi " raja ".

Suara Politik
Taminsari

2 ulasan:

Unknown berkata...

Salam sejahtera, mohon dilink blog hamba disini. Blog Belantan telah dilink di blog hamba.
Terima Kasih..
http://klboyzwangsa.blogspot.com

imran ahmad berkata...

Belum memerintah dah nak kurangkan jawatan dalam sektor awam. Nampak sangat mula nak usir orang melayu!