Sabtu, Jun 25, 2016

Muhyiddin, Mukhriz dipecat, keahlian Shafie Apdal digantung?


Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir dipecat daripada UMNO berkuat kuasa serta-merta.

Selain itu, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal digantung keahlian daripada parti.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, keputusan itu dibuat secara sebulat suara dalam mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO hari ini.

Beliau yang juga Presiden UMNO menjelaskan, keputusan itu dibuat ekoran tindakan Muh­yiddin dan Mukhriz melanggar disiplin parti.

“Lebih-lebih lagi apabila mereka telah berada di atas pentas dengan pemimpin pembangkang, membuat ucapan bersama mereka dan menyerang pimpinan serta parti.

“Maka, itu adalah kesalahan besar dari segi disiplin parti dan berdasarkan kelakuan tersebut, MT UMNO secara sebulat suara mengambil keputusan memecat kedua-dua pemimpin tersebut,” katanya dalam sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyua­rat MT UMNO di Ibu Pejabat UMNO, Menara Datuk Onn di sini hari ini.

Yang turut hadir Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein; Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Bendahari Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah; Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil; Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin dan Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa.

Sebelum ini, Muhyiddin dan Mukhriz digantung semua jawatan dalam parti 26 sejak Februari lalu berikutan tindakan mereka menyerang kepemimpinan parti.

Berhubung tindakan disiplin terhadap Mohd. Shafie, Najib memberitahu, penggantungan berkuat kuasa sehingga laporan diterima daripada Jawatankuasa Disiplin UMNO.

“Ini adalah kerana Jawatankuasa Disiplin UMNO belum menye­rahkan laporan kepada Jawatankuasa Pengurusan serta MT parti,” jelasnya.

Suara Politik
Belantan

2 ulasan:

Unknown berkata...

Apakah Anda mencari pinjaman bisnis, pinjaman pribadi, pinjaman rumah, kredit mobil, pinjaman konsolidasi utang, pinjaman tanpa jaminan, modal usaha, dll .. Atau harus Anda menolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan untuk satu atau lebih alasan. Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda! Saya seorang pemberi pinjaman pribadi, saya memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu pada tingkat suku bunga rendah dan terjangkau 2%. Manfaat. Silahkan hubungi kami melalui e-mail: Lucysmithloanfirm@gmail.com

Peminjam DATA S

1) Nama Lengkap: ............................................. ..........
2) Alamat: .............................................. ............
3) Negara: .............................................. ................
4) Sex: .............................................. ..................
5) Status perkawinan: ............................................. ....
6) Pekerjaan: .............................................. .......
7) Nomor Telepon: ............................................. ...
8) Jumlah Pinjaman Dibutuhkan: .....................................
9) Duration: .............................................. ..
10) Tujuan Pinjaman: ............................................

Lucy Smiith
(Lucysmithloanfirm@gmail.com)

SAYA PAK RADI DI SEMARANG berkata...

Saya sangat bersyukur telah menemukan blok MBAH RAWA GUMPALA dan ternyata apa yang tertulis di dalam blok MBAH,semua itu meman benar-benar terbukti dan salah satunya saya sudah telah membuktikannya sendiri,saya sangat berterimah kasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan pesugihan dana ghaibnya,atas bantuan ini kini aku sudah bankit lagi dan usaha yang dulunya bankrut kini bisa berjalan kembali,berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA kini kehidupan kami sudah jauh lebih baik dari pada sebelumnya,saya tidak pernah menyangka kalau saya bisa sesukses ini dan kami sekeluarga tidak akan pernah melupakan budibaik mbah,pesugihan ini adalah pesugihan resmih dan pesugihan ini banyak pilihannya
Bagi anda yang ingin dibantu sama MBAH RAWA GUMPALA silahkan hubungi MBAH di 085-316-106-111 dan
pesugihan ini tanpa resiko apapun dan untuk lebih jelasnya buka saja blok mbah

((PESUGIHAN DANA GHAIB))