Selasa, Januari 06, 2015

QZ8501 Hari ke-8 : Mangsa kanak-kanak memakai baju Minnie Mouse?


SURABAYA – Pasukan Mencari dan Menyelamat (SAR) Indonesia menemui tiga lagi mayat dalam tragedi pesawat AirAsia Indonesia QZ8501 yang terhempas pada Ahad minggu lepas.

Menurut portal berita Kompas, salah satu antara tiga jenazah berkenaan dikenal pasti sebagai kanak-kanak perempuan bernama Jie Stevie Gunawan.

Mayat kanak-kanak itu mendapat pengecaman melalui jaket berwarna merah yang dipakainya sewaktu berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Juanda, Surabaya.

“Mangsa dikenal pasti menerusi rakaman televisyen litar tertutup di lapangan terbang. Mangsa dilihat memakai seluar jeans berwarna biru serta baju yang terpapar watak kartun Minnie Mouse,” ujar Ketua Pusat Dokkes Mabes Polri, Arthur Tampi.

Kanak-kanak malang berkenaan merupakan salah seorang penumpang bersama enam anggota keluarga yang lain dalam penerbangan ke Singapura untuk bercuti.

Sementara itu, hanya 13 daripada 37 mayat penumpang pesawat AirAsia QZ8501 yang berjaya ditemukan oleh pasukan mencari dan menyelamat sejak pesawat itu terhempas 10 hari lalu, telah dikenal pasti.

Laman web Channel News Asia melaporkan, pihak berkuasa Indonesia menyatakan, 24 lagi mayat sukar dikenal pasti kerana keadaan mereka yang sudah reput selepas terdedah kepada keadaan cuaca.

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: