Isnin, Februari 21, 2011

Setpol MB Khalid, Faekah cabar UMNO Selangor dedahkan dokumen skandal wang rakyat!


Faekah Husin, Setpol MB Kalid telah mencabar UMNO Selangor didalam Portal MalaysiaKini untuk membuktikan dakwaan bahawa kerajaan negeri selangor telah menyalahgunakan wang rakyat sebanyak RM80,500!

Perbelanjaan itu dikeluarkan oleh Menteri Besar Incorporated (MBI) bagi membayar tempahan 100 bilik perwakilan PKR seluruh negara di sebuah hotel di Petaling Jaya ketika kongres itu diadakan.

Yang jelas sekarang adalah pencurian dan rompakan harta rakyat di Selangor bukan lagi dilakukan secara tersorok seperti kes curi pasir di negeri itu dahulu, ia kini dilakukan secara terang-terangan tanpa rasa bersalah oleh kerajaan negeri.

Pembiayaan penginapan perwakilan pada Kongres PKR ketujuh tahun lepas merupakan satu jenayah penyelewengan, penyalahgunaan kuasa dan rasuah oleh PKR Selangor di bawah pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Berikut adalah dokumen asal tempahan 100 bilik hotel sepertimana yang diminta buktinya oleh Faekah Husin, Setpol MB Khalid!



Tempahan dan pembayaran 100 bilik hotel di Petaling Jaya oleh MBI pada 25 hingga 29 November tahun lalu merupakan bukti jelas terhadap salah guna kuasa dan penyelewengan oleh Menteri Besar.

Dengan pendedahan ini, tahniah diucapkan kepada Faekah Husin kerana telah berjaya " melondehkan " seluar MB Khalid. Kita mendesak agar SPRM dapat lakukan siasatan dengan seberapa segera terhadap MB Khalid dan juga MBI!

Sumber : GAP

Suara Politik
Taminsari

Tiada ulasan: