Sabtu, Julai 18, 2015

Pas sifatkan Gerakan Harapan Baharu pengkhianat?


Pas menyifatkan Gerakan Harapan Baharu yang dianggotai 18 bekas pemimpin kanan parti itu dengan diketuai bekas Timbalan Pre­siden, Mohamad Sabu, sebagai pengkhianat kepada jemaah Islam.

Pada masa yang sama, Pas turut melabelkan kumpulan 18 bekas pemimpin tersebut yang merancang menubuhkan parti Islam baharu selepas Aidilfitri sebagai tidak bermaruah, kerana masih enggan mengumumkan keluar parti.

Ketua Penerangan Pas Pusat, Nasrudin Hassan berkata, kumpulan 18 bekas pemimpin yang membentuk Gerakan Harapan Baharu itu sebenarnya mempunyai jemaah lain dan sekadar menjadikan Pas sebagai batu loncatan politik peribadi.

“Golongan ini merupakan pengkhianat dan penjahat kepada jemaah Islam kerana masih ahli Pas, tetapi bertindak merosak parti dari dalam dengan menghasut ahli agar menyertai parti baharu yang mereka bakal tubuh nanti.

“Mereka ini juga tidak pernah berasa bersalah, jauh sekali sayang kepada Pas kerana hanya menjadikan Pas sebagai batu loncatan untuk mencapai cita-cita politik mereka,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.


Kelmarin, Mohamad yang kecewa selepas ditendang keluar daripada jawatan Timbalan Presiden bersama 17 lagi bekas pemimpin kanan Pas mengumumkan inisatif penubuhan parti Islam baharu untuk bergerak dalam pakatan pembangkang.

Berikutan itu, pelbagai pemimpin kanan Pas terutamanya dalam kalangan ulama tampil mengecam tindakan Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu, termasuk menyifatkan kewujudan parti serpihan tersebut tidak kekal lama.

Sementara itu, Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr. Mohd. Khairuddin Aman Razali pula berkata, penubuhan parti Islam baharu yang diusahakan Mat Sabu bersama bekas pemimpin Pas lain umpama bisikan syaitan.

Menurutnya, berbanding parti yang ditubuhkan atas dasar kekecewaan, Pas adalah jauh lebih layak dan berhak untuk dimakmurkan kerana Pas lahir bagi menegak amal makruf, mencegah kemungkaran serta memperjuang politik dan kuasa Islam.

Sehubungan itu, beliau menyeru kepada seluruh ahli Pas agar terus istiqamah dengan perjuangan parti tersebut dan bukannya terpedaya dengan janji kejayaan palsu yang cuba dibawa Mat Sabu dan kumpulan Gerakan Harapan Baharu.

“Tidak perlu terpedaya dengan bisikan syaitan yang mengajak keluar daripada perjuangan Pas yang berpandukan al-Quran dan al-sunah, ijma’ dan qiyas dengan pelbagai janji kejayaan palsu, sama ada oleh syaitan dalam kalangan jin mahupun manusia,” katanya.

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

Kamarudin Di Malaysia berkata...

Saya ingin menyampaikan kepada seluruh Tki yang bekerja di negeri orang saya Kamarudin seorang TKI DI Malaysia pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan hamil gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak kebetulan suami saya buka-buka internet, mendapatkan nomor aki katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah jadi saya coba hubungi aki dan minta angka bocoran toto magnum angka yang di berikan 4D ternyata betul-betul tembus 100% bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah anda hubungi aki wowo di nomor 085-328-880-180 silahkan buktikan sendiri aki tidak melayani SMS demi allah saya sudah membuktikan. untuk info lebih jelas Klik: SITUS RESMI AKI WOWO